tisdag 10 februari 2009

På egna ben i modevärlden

Idag åkte Dr Preben och Va* till en öppen förskola på Östermalm där träff stämts med Dr Carsten med förstfödde sonen Sv*. Skaeplig skillnad mot de sunkiga lokalerna på söder... Här var det ordning och reda med sång och pedagogik. Dr Preben kommer nog att bli stammis på det nya stället:-)

På morgonen hade rytmen störts ordentligt i doktorsbostaden då bling-bling-skötväskan (som den här fast förra årets modell utan de chica låsen på framfickorna) gick sönder. Tydligen håller inte en sådan fjollväska för en ordentlig manlig packning utan fästet för axelremmen lossnade. Dr Preben vill passa på att tacka plattångstillverkaren som gjorde det möjligt för doktorn att på kvällen genomföra en lyckosam operation på väska och axelrem. Tillståndet för väskan är numera stabilt (som en annan doktor uttryckte det) och väskan kan i morgon påbörja den långa rehabiliteringen för att om allt går enligt planerna få åka med på resan söderut redan på torsdag.

Till sist vill Dr Preben visa upp den senaste kreationen som Va* kan tänkas uppträda i på någon catwalk nära dig:


En vit body med blåa pippifåglar på matchas med ett par gula tights med bruna robotar på. På fötterna är det självklara valet för varje modemedveten ett par randiga strumpor i grönt och vitt. För att sedan sticka av lite så har Dr Preben valt en lite annorlunda mössa att sätta på huvudet utifall vädret eller stämningen på internet skulle kännas allt för kyligt.

Vid skissblocket
/Dr Preben

4 kommentarer:

Knas och kalas sa...

Inte illa! Kolla du har redan fått två followers (tack var mig ;-))! Jag hade två förut, men en hoppade av - det var väl lite väl fräckt. Tur att du nu är min follower så jag åtminstonde har lika många.

Barnets mamma sa...

Har inte jag lagt till mig som din follower, Moooi? Då ska jag genast göra det.

En stående ovation till dig dr. Preben ... för att du lagade skötväskan - inte för klädkombinationen.. Mönster på mönster vet du... För det mesta ett bigg no no.

Barnets mamma sa...

Hoppsan där stavade jag fel till det svåra engelska ordet big...

Papa sa...

En bedåååårande outfit käre du.
Den kommer att göra succe på catwalken i de fiiina delarna norr om Humlegården. Jag citerar den rekorderlige Carson från Fab 5:
"Dont´t match- coordinate!"